
Kvalitativno raziskovanje. Različne perspektive – nastajajoče težnje.
Uredili:
Jurij Fikfak
Leto:
2004
Med različnimi raziskovalnimi metodami na področju raziskovanja družbenih in humanističnih ved, posebej tistih, ki imajo opraviti z govorico in s podobo sveta drugega – informatorja, njegovih verbalnih, vizualnih in drugih sporočil, je razpoložljivi instrumentarij kvalitativne metodologije gotovo eden najpomembnejših dosežkov 20. stoletja. V tem obdobju so se zgodili pomembni premisleki o oblikah terenskega dela in njegovih mejah; o informatorju in podobah, teorijah sveta, s katerimi tako ali drugače živi in so-ustvarja svoje življenje; o oblikah zapisovanja, prevajanja povedanega ali na terenu sporočenega v govorico, razumljivo krogu raziskovalcev in zainteresirane javnosti; in končno o raziskovalčevih podobah sveta, s katerimi bere in skuša razumeti kulture drugega. Nekatera teh vprašanj so obravnavana v pričujoči knjigi o kvalitativnem raziskovanju.
V knjigi so obravnavana naslednja vprašanja: epistemološka vprašanja odpirajo Frane Adam, Darka Podmenik, Will. C. van den Hoonaard in Reinhard Sieder; vlogo raziskovalca in njegovega ali njenega »objekta« problematizirajo Tatiana Bajuk Senčar, Jurij Fikfak in R. Danielle Egan; Ulrich Oevermann, Axel Fehlhaber in Detlef Garz z vidika objektivne hermenevtike obravnavajo latentne strukture smisla in objektivne pomenske strukture izraznih konfiguracij; z vidika utemeljitvene teorije pišejo Kaja Kazmierska, Blaž Mesec in Vanja Huzjan; Susanne Friese predstavlja in razčlenjuje lastnosti najpogostejših računalniških programov, ki lajšajo kvalitativno analizo; Josef Zelger predstavlja svoj program Gabek Winrelan. O etiki raziskovanja in etičnih komisijah razpravlja Will C. van den Hoonaard.
-
Uredili
Drugi avtorji
sodelavca
posamezni prispevki
-
Založnik:
Založba ZRC
-
Soizdajatelji
Inštitut za slovensko narodopisje
Fakulteta za socialno delo – Univerza v Ljubljani
Pädagogisches Institut – Johann Gutenberg Universität Mainz
Politehnika – Nova Gorica
-
ISBN
961-6500-58-9
-
Leto
2004
Jezik(i)
-
Specifikacija
mehka vezava 17 × 24 cm 280 strani
-
E-objave
05. 12. 2019
-
Stalna povezava