Skip to main content

TOPOGRAFIJA VIZUALNIH INFORMACIJ

Description


Predmet raziskave je vizualna kultura posameznika, družine, kraja in pokrajine, kot se kaže v sodobni vizualni proizvodnji in v interakciji med socialno-kulturno podobo okolja in medijem. Predvideni viri raziskave so domači video arhivi, lokalne televizije (kabelska omrežja KATV) in manjšinski televizijski programi. Po delovni hipotezi družinska video proizvodnja vsebuje specifičen vizualni izraz, v katerem lahko odkrivamo njegovo socialno-kulturno poreklo, za razliko od standardiziranega vizualnega izraza profesionalne proizvodnje. V jeziku etnologije to pomeni, da izdelki domačih video snemalcev odražajo kulturni vzorec njihovih avtorjev in skupnosti. Domača vizualna proizvodnja je simbolična reprezentacija kulturnih in socialnih vrednot posameznika, kraja in etnične skupnosti. Slednje je zlasti razvidno ob analizi domačih video arhivov v manjšinskem okolju. Javna vizualna medija, kot sta KATV in manjšinska televizija, kažeta socialno-kulturno poreklo bolj prefinjeno. Njun standardiziran vizualni izraz na formalni ravni zakriva krajevno kulturno poreklo, zato pa se le-ta kaže v programsko-vsebinski shemi, ki odraža etnično, politično ali komercialno ozadje medija.


Research Project

Keywords
vizualni viri
vizualni mediji
vizualna dokumentacija
vizualna kultura
vizualne raziskave
etnična identiteta
etnologija

Research Fields
Kulturna antropologija, etnologija S220